je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Wie is Jannes

Programma 2014

Wie is Jannes

Op zaterdag 29 oktober 2005 komt Jannes in ons gezinnetje terecht, wat zijn we toch gelukkig een broertje voor onze Siep, Siep is 2,5 jaar als Jannes geboren wordt. Jannes is een vrolijk mannetje, hij lacht veel en is ook erg ondernemend, hij leert van z'n grote broer Siep.
Zijn babytijd verloopt voorspoedig.

We gaan vaak samen met z´n allen op pad, naar het bos, een middagje fietsen, naar de speeltuin, we leren veel van Jannes, hij ziet onderweg van alles, we genieten van de natuur, de insecten bestudeert  Jannes aandachtig. Ook is Jannes dol op muziek maken, springen, gek doen, drummen op het drumstel van z'n vader, maar het liefst speelt Jannes met z'n gitaar, een plastic speelgoedgitaar.
Mocht z'n papa overdag een optreden hebben met zijn band, dan ging Jannes het podium op, spelend op zijn gitaar trok hij de aandacht van het publiek, vol trots zeiden we vaak, "Jannes dat wordt  er eentje.....een echte rockster".

En dan wordt Jannes 3 jaar, groot feest, maar dan...... 2 weekjes later, Jannes wordt ziek, zo nu en dan moet hij in de ochtend overgeven.....

Op 13 november 2008, vlak na zijn 3e verjaardag, krijgen wij te horen, dat onze Jannes een hersentumor met uitzaaiingen heeft. Ook zitten er enkele in zijn ruggenwervels, eveneens met uitzaaiingen. Onze wereld staat op de kop en we zijn vanaf die dag niet meer van zijn zijde geweken. Mama Moniek is dag en nacht bij hem in het Radboud te Nijmegen (rooming-in), papa Pat in het Ronald McDonaldhuis aldaar. Ook broer Siep is daar 's woensdags en in het weekend, om toch maar zoveel mogelijk als gezin bij elkaar te zijn. Ondanks dat Jannes heel ziek is geniet hij enorm op de komst van zijn beste vriend, zijn maatje Siep.

Na ruim 4 zenuwslopende maanden waarin hij meerdere malen geopereerd en 40 keer gesedeerd werd, 30 bestralingen en 2 chemokuren onderging, kregen we te horen, dat ze niets meer voor Jannes kunnen doen. Jannes mag naar huis om daar te sterven.
Op 17 april 2009, 1 dag voor Siep's verjaardag overlijd Jannes in de armen van zijn mama, omringd door papa en broer Siep, met zijn laatste woordjes "ik ga nu slapen, luv, luv....."
Jannes is 3 jaar en 5 maanden geworden.

Jannes heeft ons geleerd wat kracht, doorzettingsvermogen en onvoorwaardelijke liefde inhoudt, het gemis om ons mooie manneke is enorm, het voelt of er een bom ontploft is die een grote krater heeft achtergelaten. We gaan door, het mag niet zo zijn dat ons kereltje voor niets geleefd heeft.
We sluiten af met onze favoriete zin: "ik hou van jou, ik hou van jou, tot aan de maan en weer terug......"

P4210148.JPG

Jannes onze grote bikkel, onze kanjer, we zijn supertrots op hem,  we zullen hem nooit kunnen vergeten. Kus papa, mama en je broer Siep.

rek nr: IBAN NL14 RBRB 0946 2387 58
t.a.v. st Jannes slutter.nl te Silvolde