je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » Spawn

Spawn

Knapp'n stage 20.30 – 21.30

SPAWN is een energieke skarockband uit de Aalten gelegen in de Achterhoek. Door hun vrolijke en energieke optredens kreeg de band snel een goede naam binnen en buiten de regio. De afstanden werden langer en de optredens groter.

In oktober 2005 bracht Spawn haar debuutalbum ‘’Spawntaneous’’ uit. Het debuut werd goed ontvangen door de media en werd bij het Nationaal Pop Instituut zelfs uitgeroepen tot de CD van de maand. Optredens op gerenommeerde podia en festivals waren vervolgens te danken aan goede reacties van diversen media en het feit dat de muziek van Spawn toegankelijk is voor een breed publiek door de catchy in elkaar gestoken songs. De band kreeg aandacht op verschillende radiostations en TV-zenders. Zo werd de videoclip van het undergroundhitje “Spam” wekenlang uitgezonden op de landelijke muziekzender TMF en is er een liveoptreden bij TV Gelderland rechtstreeks uitgezonden.

Eind 2007 besloot de band om zich te gaan toeleggen op een nieuw album. Het jaar 2008 stond dan ook in het teken van schrijven en opnemen van nieuwe songs. Dit resulteerde uiteindelijk eind 2008 in het full-length album Hosdroplos. Het nieuwe album is een gevarieerde rockende plaat geworden waarbij er naast de opzwepende ska-klanken ook plaats is voor reggae-invloeden en verassende uitstapjes.

Spawn video

Set me free

Reacties vanuit de media over de Achterhoekse skarockband Spawn:

Festivalinfo: "Na het luisteren van Hosdroplos is het meer dan duidelijk geworden waarom de Achterhoek hen al op handen draagt, voor deze opzwepende ska is geen festivaltent te klein. Laat Spawn maar komen deze zomer! "

3Voor12: “Ideaal om de zomer van 2009 een swingend tintje te geven”.

UPMagazine: “Spawn is een liveband die het best tot zijn recht komt tijdens een dampend optreden voor een zaaltje vol uitgelaten fans”.

Nationaal Pop Instituut: "Goede blaaspartijen, leuke liedjes en een lekker frisse sound'. Leukste nummer is het in dialect gezongen Do Dit Do Dat, een verademing na al die gedateerde boer’nrock!" (CD van de maand)

Website:

WWW.SPAWNBAND.COM