je bent nu hier: Home » Media » publicaties

Jannespop in Drufabriek

zaterdag 06 maart 2010 | 11:37 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 06 maart 2010 | 11:43

ULFT - De tweede editie van Jannespop wordt zaterdag 20 maart gehouden in de Drufabriek in Ulft.

Jannespop is een benefietfestival voor de financiële ondersteuning van gezinnen met ernstig zieke kinderen.

De aanleiding voor het festival is tragisch. Vorig jaar kregen de ouders van de Jannes Slutter te horen dat hun 3-jarige zoontje een hersentumor had. Het jongetje heeft vijf maanden lang gevochten voor zijn leven, maar hij heeft het niet gered.

Tijdens die laatste maanden was het voor de ouders vooral financieel niet mogelijk om fulltime bij hun zoon te zijn. Reden voor muzikale vrienden van het gezin om een benefietfestival te houden. Met de opbrengsten konden de ouders zich toch helemaal richten op de verzorging van hun zoon. "Het waren de zwaarste, maar op emotioneel vlak in zekere zin ook de mooiste maanden van mijn leven", zegt moeder Moniek nu.

De familie Slutter heeft lang getwijfeld over een vervolg op het evenement. Eind december is de knoop doorgehakt: Jannespop gaat door. Om ouders van ernstig zieke kinderen financieel bij te staan.

Om kinderen te kunnen verzorgen, moeten ouders verlof nemen en dat kost geld. Ook gaat het om de aanschaf van medische hulpmiddelen of af en toe een aardigheidje.

De belastingdienst heeft de stichting Jannes Slutter inmiddels de ANBI status verleend.

Jannespop wordt zaterdag van 14 tot 1 uur gehouden. Er zijn optredens in de theaterzaal, popzaal en het Schaftlokaal van de Drufabriek.

Er staan optredens gepland van onder andere De Sjonnies, Boh Foi Toch, Alan Gascoigne Trio, Blizzard, Huphter, Blinde Ed, Terry Bogus/Fake no more, dj Spincat, Scrum en Ghijs de Bruijn. Alle artiesten en technici werken belangeloos mee aan het festival. Verder hebben zich ook al bedrijven gemeld die met een financiële bijdrage het evenement mogelijk maken.

De entree bedraagt in de voorverkoop 15 euro en aan de dagkassa 20 euro. Kinderen tot 10 jaar hebben tot acht uur 's avonds gratis entree.
(bron: http://www.gelderlander.nl)

Zie ook andere publicaties:

» http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=1115126
» http://www.achterhoekpromotie.nl/agenda/
hh http://www.optimaalfm.nl/benefietconcert-jannespop-2010.html

» http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/4845921/
» http://voortleven.kro.nl/nooitvergeten.aspx
» http://www.telegraaf.nl/binnenland/3154855

ma 20 apr 2009, 22:35

De telegraaf: Jannes overleden

Van onze correspondent
TERBORG -  Jannes Slutter, de doodzieke peuter uit het Achterhoekse Terborg voor wie onlangs nog een benefietfestival is georganiseerd, heeft de strijd tegen kanker verloren.

Het knaapje is afgelopen weekend op driejarige leeftijd overleden.

November vorig jaar kreeg Jannes af en toe last van hoofdpijn. Na een bezoek aan de dokter en het ziekenhuis werd bij Jannes een tumor in zijn hoofd ter grootte van een golfbal ontdekt met uitzaaiingen in hoofd en ruggemerg en met een overlevingskans van maximaal 25%.

Sindsdien vocht hij voor zijn leven en leefden zijn ouders tussen hoop en vrees. Omdat zijn vader, drummer in een band, als ZZP’er de kost verdient, vielen plots alle inkomsten weg. Daarop organiseerden de vele vrienden uit het muziekvak een groots opgezet popfestival.

Na tal van behandelingen overleed Jannes afgelopen weekend. In een emotioneel verhaal op haar eigen weblog beschrijft moeder Moniek Egging vrijdag hoe Jannes insliep:

"We zijn nu echt klaar; m'n hart is gebroken, mama laat je los, je mag gaan, Jannes is vanavond om 17.30uur ingeslapen, het zit erop jongen, jij hebt tot de laatste seconde gevochten. Mama en papa zullen je laatste woorden nooit vergeten: "ik ga slapen, luv luv", ja Janni, luv luv, raad eens hoeveel ik van je hou tot aan de maan en weer terug, manneke, manneke we zijn kapot van verdriet, nu is het echt, mama heeft haar jongste telg verloren, dapper, dapper ventje; bedankt ik zal je nooit vergeten, ik mis je nu al, doei, doei, m'n kanjer, ons ventje, broertje van Siep. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX mama

De crematie van Jannes was woensdag 22 april 2009.

http://www.telegraaf.nl »